Over bungalowpark Duyncroft

Bungalowpark Duyncroft is een ruim opgezet park van vier hectare met 80 stenen bungalows achter de duinen in de voormalige gemeente Wimmenum bij Egmond aan den Hoef. Campers en caravans zijn niet toegestaan op het park.

Het park stamt uit het begin van de jaren tachtig. Alle bungalows staan op eigen grond (dus geen erfpachtkosten) met een gemiddelde perceelgrootte van 250 m2. Bij het huisje is één parkeerplaats op grastegels beschikbaar.

De bungalows hebben allemaal een zelfstandige gas-, elektra- en kabelaansluiting. De afrekening van het waterverbruik (registratie via eigen meter) vindt plaats via de Belangenvereniging.

Er zijn drie bungalowtypes met verschillende oppervlaktes en indelingen:

- Geschakelde bungalow, 2 slaapkamers, woonoppervlakte vanaf 50 m2
- Vrijstaande bungalow, 2 slaapkamers, woonoppervlakte vanaf 54 m2
- Vrijstaande bungalow, 3 slaapkamers, woonoppervlakte vanaf 70 m2

De infrastructuur en het gemeenschappelijke groen zijn het gezamenlijke eigendom van de huiseigenaren, verenigd in een Belangenvereniging. Het onderhoud van het gemeenschappelijke groen, de wegen, beschoeiing, riolering etc. wordt bekostigd uit de kwartaalbijdragen van de leden aan de vereniging. Het onderhoud van het gemeenschappelijke groen en het beheer van het park worden in opdracht van het bestuur van de vereniging uitgevoerd door derden. Buiten de percelen van de leden zijn  aangelijnde honden toegestaan. De speelweide is niet voor honden toegankelijk. De uitlaatmogelijkheden buiten het park op de Driehuizerweg en de Herenweg zijn niet optimaal, smalle weg en veel verkeer.

Jaarlijks vindt er een ledenvergadering plaats.

De noordzijde van Bungalowpark Duyncroft grenst aan een twee hectare groot park van de kampeervereniging 'Ons Buiten' en ruimte voor de Huisjes Schotvanger waarvan respectievelijk de 41 en 14 percelen worden gepacht.

Klik hier voor een plattegrond van het park.

Verkoop en verhuur van bungalows is de verantwoordelijkheid van de eigenaren. Via internet kunt u de verschillende verhuursites vinden. Lokale makelaars zijn op de hoogte van eventueel te koop staande bungalows. Het bestuur van de Belangenvereniging is niet betrokken bij verkoop of verhuur.